ISO 9001 Kvalitātes sistēma
Kvalitātes pārvaldības sistēmu var ieviest gan lielos, gan mazos uzņēmumos, nevalstiskajās organizācijās un publiskā sektora organizācijās. Lai organizācijas veiksmīgi konkurētu tirgū ar saviem pakalpojumiem un precēm, to vadībai jārūpējas par nemainīgu procesu uzlabošanu, lai nodrošinātu labu kvalitāti. Nepārtraukta uzlabošanās un pilnveide ir kvalitātes vadības sistēmas pamatprincips.
Ieviešot un sertificējot kvalitātes pārvaldības sistēmu, organizācija nosaka savas darbības procesus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu klientu prasībām atbilstošus pakalpojumus un preces. Kvalitātes pārvaldības sistēmas sertifikāts apliecina, ka organizācijā ir noteikta kārtība, kā tiek izpildītas klienta prasības, sākot ar pasūtījumu pieņemšanu līdz tā izpildei.
ISO 9001 ieviešanas priekšrocības un ieguvumi:
- uzņēmums sistematizē uzņēmuma darbību,
- uzstāda un izpilda kvalitātes mērķus,
- identificē biznesa riskus un strādā ar tiem,
- iegūst klientu un sadarbības partneru uzticība;
- uzlabo sadarbību ar piegādātājiem un apakšuzņēmējiem;
- ietaupa resursus, novēršot kļūdas un liekas darbības;
- samazinātas potenciālās problēmas, jo tās tiks identificētas pirms to rašanās;
- iegūtais sertifikāts sniedz starptautiski atzītas kvalitātes apliecinājumu.